zapisz30akcja

Premiera filmu „Ryba za BurtÄ…!” w GdaÅ„sku!

50 proc. ryb zÅ‚owionych na Morzu Północnym jest wyrzucana za burtÄ™, w dodatku w wiÄ™kszoÅ›ci martwych. Problem ten dotyczy również Morza BaÅ‚tyckiego. W kwietniu tego roku ruszyÅ‚a kampania spoÅ‚eczna „Ryba za BurtÄ…!”, której Gospodarzem jest Robert MakÅ‚owicz, sprzeciwiajÄ…ca siÄ™ praktykom zwiÄ…zanym z marnotrawstwem ryb oraz nieodpowiednim przepisom Unii Europejskiej, chroniÄ…cym interesy przedsiÄ™biorstw rybnych. W czwartek, 27 wrzeÅ›nia w Cinema City w GdaÅ„sku odbÄ™dzie siÄ™ seans premierowy filmu „Ryba za BurtÄ…!” w reżyserii Roberta JewuÅ‚y, w którym wezmÄ… udziaÅ‚ m. in. przedstawiciele Å›rodowiska polityki. WstÄ™p na seans jest wolny. 

Celem premiery filmu, jak również akcji „Ryba za BurtÄ…!” jest przedstawienie problemów: przeÅ‚owienia, tzw. odrzutów rybnych, czyli wyrzucania ryb oraz innych organizmów morskich za burtÄ™ oraz nieodpowiednich unijnych regulacji prawnych, które trapiÄ… rybołówstwo europejskie. Pokaz rozpocznie siÄ™ oficjalnym powitaniem GoÅ›ci przez organizatorów wydarzenia i zakoÅ„czy panelem dyskusyjnym, w którym bÄ™dÄ… mogli wziąć udziaÅ‚ wszyscy uczestnicy, w tym także osoby ze Å›rodowiska mediów oraz polityki. CaÅ‚ość wydarzenia dopeÅ‚ni catering z najbardziej smakowitych daÅ„ rybnych, serwowany przez Avocado Restaurant & Sushi w Sopocie.

Przez ostatnie dziesięciolecia brak odpowiednich regulacji prawnych oraz nieodpowiednie zarządzanie rybołówstwem europejskim spowodowały drastyczne uszczuplenia zasobów rybnych i nadmierną rozbudowę flot rybackich. Organizatorzy kampanii oraz osoby wspierające akcję liczą, że Wspólna Polityka Rybołówstwa podejmie szybkie działania związane z ograniczeniem tzw. odrzutów poprzez wprowadzanie bardziej selektywnych sieci oraz przyspieszy prace nad wprowadzeniem nowych praktyk, poprawiających jakość połowów.

Kampania „Ryba za BurtÄ…!” stanowi polskÄ… odsÅ‚onÄ™ akcji „Hugh’s Fish Fight” na rzecz powstrzymania marnotrawstwa ryb, której pomysÅ‚odawcÄ… jest znany brytyjski dziennikarz – Hugh Fearnley-Whittingstall. Akcja podkreÅ›la, jak istotna jest zrównoważona polityka rybołówstwa dla każdego z nas, abyÅ›my mogli nadal cieszyć siÄ™ pysznymi i zdrowymi daniami z ryb. W kampaniÄ™ zaangażowaÅ‚y siÄ™ znane Å›wiatowe organizacje, takie jak: Greenpeace Polska, WWF Polska i koalicja OCEAN2012, w tym także popularni polscy oraz zagraniczni celebryci, m. in.: czÅ‚onkowie zespoÅ‚u Coldplay, aktor Atephen Fry, Andrzej SoÅ‚tysik, Artur WiÄ™cek, Magdalena MoÅ‚ek, Krzysztof Skiba czy Dorota Gardias. Oficjalnym Gospodarzem kampanii jest Robert MakÅ‚owicz – dziennikarz, podróżnik, kulinarny specjalista, miÅ‚oÅ›nik rybnych przysmaków.

Premiera filmu „Ryba za BurtÄ…!” odbÄ™dzie siÄ™ 27 wrzeÅ›nia w Cinema City Krewetka, przy ul. Karmelickiej 1 w GdaÅ„sku, w sali nr 3, o godz. 18:00. Reżyserem i scenarzystÄ… materiaÅ‚u jest Robert JewuÅ‚a, autorem zdjęć PaweÅ‚ ChorzÄ™pa. Za produkcjÄ™ odpowiadajÄ… Keo Films/Film Polska Productions. Czas trwania filmu: 22min27sek. WstÄ™p na seans jest wolny.

Więcej informacji na temat kampanii: www.rybazaburta.pl

Zapraszamy także na nasz profil na Facebook: www.facebook.com/RybaZaBurtaoraz profil na Twitter: www.twitter.com/RybaZaBurta

Źródło: Personal PR

Więcej o ochronie bioróżnorodnosci mórz i oceanów pod adresem: www.ocean2012.eu. Więcej na temat ochrony środowiska i monitoringu strefy nadbałtyckiej na stronie Międzynarodowego Sprzatania Bałtyku 2012

 

Archiwum aktualności

2024 1 2 3

2023 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2022 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2021 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2020 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2019 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2018 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2017 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2016 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2015 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2014 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2013 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2012 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2011 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2010 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2009 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2008 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2007 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2006 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2005 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2004 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2003 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2002 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12