Fundusz Naturalnej Energii EkoOdkrywcy5 Nie ma śmieci - są surowce! Sprzątanie świata - Polska 2017 Strona Miry

Segreguję z uśmiechem


Proekologiczne nawyki najlepiej wyrabiać od najmłodszych lat. Z takiego założenia wyszła Liga Ochrony Przyrody i NFOŚiGW tworząc swój nowy projekt. W celu walki z nagminnym procederem zaśmiecania środowiska naturalnego LOP rozpoczęła akcję "Oddaj sąsiadowi śmieci, które »zgubił« w lesie!", licząc, że mieszkańcy wsi i małych miejscowości zdadzą sobie sprawę z konsekwencji swoich działań. Zaprzestanie wyrzucania śmieci do lasów, koryt rzek i przydrożnych rowów jest bowiem pierwszym krokiem w kierunku odpowiedzialnego postępowania z odpadami. Kolejnym krokiem może być segregacja śmieci.

getfile.php?id=5424

Spośród licznych inicjatyw, mających na celu promocję segregacji śmieci i wyrabianie w ludziach takiego nawyku, warto zwrócić uwagę na portal "Osobiście Segreguję", tworzony przez Ligę Ochrony Przyrody oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Jego założyciele zdają sobie sprawę, że proekologiczne nawyki najlepiej wyrabiać u ludzi młodych, dlatego adresatami swego projektu uczynili głównie nauczycieli i uczniów.

Twórcy portalu pragną tworzyć bogatą w wiedzę platformę, promującą selektywną zbiórkę odpadów i wszelkie pozostałe zachowania prośrodowiskowe. Ze względu na wiek odbiorców  autorzy pomysłu dołożyli wszelkich starań, by treści zawarte na ich portalu były podawane w sposób przystępny, interaktywny i bogato zilustrowany materiałami multimedialnymi. A wiedza jaką można zdobyć na "Osobiście segreguję" jest dość rozległa - od podstawowych informacji o rodzajach odpadów, przez te poświęcone odzyskiwaniu surowców i ich unieszkodliwianiu, na prawodawstwie skończywszy.

getfile.php?id=5425

Istotną częścią serwisu jest "E-Learning" czyli dział edukacyjny zawierający multimedialne materiały dla nauczycieli i uczniów. Z jego pomocą można przeprowadzić do ośmiu lekcji szkolnych poświęconych różnym aspektom segregacji odpadów i recyklingu. Dostęp do tych materiałów mają zarejestrowani nauczyciele oraz ich uczniowie. Warto odnotować, że treść działu edukacyjnego oraz udostępniane w nim materiały dydaktyczne opracowane zostały we współpracy z Zespołem Edukacji Środowiskowej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dodatkową zachętą dla nauczycieli jest to, że po przeprowadzeniu proponowanych lekcji oraz testów dla uczniów, mogą oni otrzymać certyfikat udziału w kursie "Edukacja odpadowa".

Z projektem można zapoznać się pod adresem: http://www.segreguje.org.pl/polski.htm

Na stronie segreguje.org.pl można też oddać swój głos w konkursie plastycznym

"SEGREGUJĘ Z UŚMIECHEM"

Konkurs ma na celu propagowanie i przybliżenie zasad selektywnej zbiórki odpadów wśród dzieci i młodzieży. Skierowany był do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych województwa: małopolskiego, podkarpackiego i śląskiego. Przedmiotem konkursu były projekty pojemników na surowce wtórne, które zachęcają dzieci i młodzież do selektywnej zbiórki odpadów.

Nagrodami w Konkursie są:

    * I nagroda: Ipod
    * II nagroda: aparat fotograficzny
    * II nagroda: MP3

Dodatkowo szkoła w której uczy się zwycięzca otrzyma komplet pojemników wykonany wg nagrodzonego projektu.

Ponadto jednemu laureatowi zostanie przyznana nagroda przez „społeczność wirtualną", która wybierze zwycięzcę za pomocą głosowania w Internecie w portalu „OSOBIŚCIE-SEGREGUJĘ, a nagrodą będzie aparat fotograficzny.

Tu możecie oddać swój głos!

Głosować możecie do 5 września 2009. Osoba, która zwycięży w głosowaniu internetowym, otrzyma aparat cyfrowy (jeśli spełni kryterium formalne - czyli wyśle formularz zgłoszeniowy).

ZACHĘCAMY DO GŁOSOWANIA!

 

Archiwum aktualności

2018 1 2 3 4

2017 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2016 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2015 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2014 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2013 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2012 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2011 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2010 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2009 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2008 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2007 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2006 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2005 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2004 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2003 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2002 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12