25 lat Fundacji Nasza Ziemia i Akcji Sprzątanie świata - Polska :: 1994-2018 Sprzątanie świata - Polska 2018. Akcja jubileuszowa. Eko Odkrywcy 6 facebook Strona Miry

,, Ciepło, cieplej... ciepłownia''

 

W ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjno- edukacyjnej ,,Misja- emisja'' finansowanej ze środków NFOŚiGW organizowana jest inicjatywa ,, Ciepło, cieplej, ciepłownia''- Dni Otwarte Ciepłowni.

Ponad połowa mieszkańców Polski nie korzysta z miejskich sieci ciepłowniczych, wykorzystując do ogrzania swoich domów i mieszkań małe kotłownie bądź instalacje grzewcze, negatywnie oddziałujące na środowisko.
By pokazać mieszkańcom, jakie zagrożenia wynikają z niskiej emisji, a z kolei, jakie korzyści niesie przyłączenie się do sieci ciepłowniczej. W ramach kampanii informacyjno- edukacyjnej ,,Misja- emisja’’ zapraszamy do udziału w ogólnopolskiej inicjatywie „Ciepło, cieplej…ciepłownia!” i zorganizowania Dni Otwartych Ciepłowni, których tematem przewodnim będzie niska emisja.


Celem imprezy jest zwrócenie uwagi mieszkańców miast na problemy niskiej emisji i zachęcenie ich do skorzystania z bardziej przyjaznego środowisku źródła ciepła w porównaniu z ogrzewaniem indywidualnym z wykorzystaniem przestarzałych pieców.
Wszystkie ciepłownie, które przyłączą się do akcji, otrzymają materiały edukacyjno-promocyjne (komiks „Dymski kontra dymony” oraz biuletyn informacyjny nt. niskiej emisji), a ich działania zostaną opisane na portalu www.misja-emisja.pl. W miarę możliwości w Dniach Otwartych może wziąć również udział również bohater komiksu, a jednocześnie ikona kampanii „Misja-emisja” – Dymski, co dodatkowo podniesie ich atrakcyjność.


Każda ciepłownia będzie odpowiedzialna za przygotowanie Dni Otwartych Ciepłowni i ich program. W ich ramach mogą odbywać się m.in. akcje edukacyjne, konkursy (mogą być oparte o regulaminy konkursów związanych z niską emisją, dostępne na stronie projektu www.misja-emisja.pl), happeningi, gra miejska (np. oparta na scenariuszu gry realizowanej w ramach kampanii „Misja-emisja”) itp.


Inicjatywa jest częścią ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej na rzecz przeciwdziałania niskiej emisji pn. „Misja-emisja”, dofinansowanej ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Kampanię realizuje firma Abrys.

Cel inicjatywy to zwrócenie uwagi mieszkańców miast na problemy niskiej emisji, zachęcenie mieszkańców do przyłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej i promocja działań lokalnych ciepłowni.

Osoba do kontaktu:
Maria Heimann
sekretariat projektu „Misja-emisja”
m.heimann@abrys,pl 

 

Archiwum aktualności

2018 1 2 3 4 5 6 7 8 9

2017 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2016 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2015 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2014 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2013 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2012 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2011 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2010 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2009 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2008 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2007 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2006 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2005 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2004 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2003 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2002 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12